یک چت

یک چت بهترین سایت ایران

یک چت

یک چت بهترین سایت ایران

همه چیز درباره خواص و طرز تهیه غذا با لوبیا سفید چیست

لوبیا سفید

لوبیا سفید ,لوبیا سفید به انگلیسی,لوبیا سفید پلو,لوبیا سفید و لاغری,لوبیا سفید غذا,لوبیا سفید کاشت,لوبیا سفید کالری,لوبیا سفید قیمت,لوبیا سفید خوراک

لوبیا سفید , لوبیا سفید در بارداری , لوبیا سفید و لاغری , لوبیا سفید خواص

توضیحاتی در مورد لوبیا سفید

یکی از مهمترین خواص لوبیا سفید اینست که موجب کاهش قند خون می شود. همچنین لوبیا سفید فشارخون را هم کاهش می دهد. یکی دیگر از فواید لوبیا سفید چربی پایین و مقدار پروتئین بالای آن است . طبق بررسی های بدست امده لوبیا سفید از نظر طب قدیم معتدل است.‏ یکی دیگر از خواص لوبیا سفید مقابله با ناراحتی های قلبی عروقی است. مصرف لوبیا سفید یبوست را درمان می کند. به گفته محققان مصرف لوبیا سفید موجب نوسازی سلول ها شده و همچنین برای درمان کم خونی توصیه می شود. همچنین مصرف لوبیا سفید برای هیچ کدام از گروه های خونی مشکل ساز نیست .لوبیا از ۲۲ درصد پروتئین، ۶۲ درصد قند(کربوهیدرات) از نوع نشاسته و ۲ درصد مواد چربی تشکیل شده و یکی از مقوی‌ترین حبوبات روی زمین به‌شمار می‌رود و چون مواد پروتئینی آن نسبتاً زیاد است، عده‌ای از دانشمندان آن را بمانند عدس، «گوشت فقرا» هم نامیده‌اند. زیرا «تا حدودی» می‌تواند جای خالی گوشت حیوانی را در یک برنامهٔ غذایی سالم پر کند و تا حدی همان مواد لازم در گوشت را به بدن برساند. لوبیا برای بعضی از مردم که دارای معده ضعیف هستند غذای سنگینی به‌شمار می‌رود و ممکن است به دشواری هضم شود. اما اگر چند روزی آن را در آب خیس کنند و هنگامی که لوبیا می‌خواهد جوانه بزند آنرا بپزند، هم زودتر پخته می‌شود و هم سریعتر گوارده و جذب می‌گردد. این لوبیای تازه جوانه زده، دارای ویتامین‌های گوناگون هم خواهد بود که مهم‌ترین آنها عبارت‌اند از انواع ویتامین «ب» ویتامین «ث» ویتامین «د». بنا براین فواید چنین لوبیایی خیلی بیش از لوبیای خیس نشده وجوانه نزده می‌باشد. لوبیا برای مبتلایان به رماتیسم، اختلال فشارخون و بیماری‌های کلیوی خوراک سودمندی به‌شمار می‌رود. اما بعلت سرشار بودن از کربوهیدرات نشاسته، اشخاص چاق و مبتلایان به بیماری قند (دیابت) باید از مصرف زیاد آن پرهیز کنند و نیز کسانی که به بیماری نقرس دچارند یا اورهٔ خونشان بیشتر از حد طبیعی است به علت وجود پروتئین نسبتاً زیاد در لوبیا باید در مصرف آن احتیاط کنند و از لوبیای سبز استفاده نمایند. 

در این مطلب از سایت جسارت در مورد لوبیا سفید صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

لوبیا سفید چیست

لوبیا سفید یک نوع لوبیا است که جز خانواده حبوبات محسوب می‌شود. این محصول کشاورزی که در کشورهای بریتانیا و آمریکا دارای محبوبیت بسیاری است، دارای مقدار زیادی کربوهیدرات می‌باشد.

ارزش غذایی لوبیا سفید

از خواص لوبیای سفید می‌توان به میزان بالای پروتئین و چربی بسیار اندک آن اشاره کرد. – لوبیا منبع غنی فیبر بوده و میزان کلسترل آن بسیار اندک است. وعده غذایی مناسبی برای بیماران مبتلا به فشار خون و دیابت محسوب می‌شود. – منیزیم موجود در لوبیای سفید می‌تواند از حملات قلبی پیشگیری کند و سیستم گردش خون را بهبود بخشد. پتاسیم و سدیم موجود در آن به تنظیم فشارخون و ضربان قلب کمک می‌کند. – لوبیا سفید منبع مناسبی از دو ماده معدنی مهم منگنز و مس بوده که در خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد و پیشگیری از ابتلا به سرطان مفیدند. – مس موجود در لوبیا سفید در تولید نوعی آنزیم موثر در بازسازی کلاژن و الاستین پوست نقش دارد و چین و چروک پوست را به تعویق می‌اندازد. – ویتامین B1 از ویتامین‌های موجود در لوبیا سفید است.

بیشتر بخوایند :

سه نما


سوزاندن زبان و دهان

ما مشتاق صحبت کردن در مورد تحریک زبان در این مقاله هستیم. امیدواریم این مورد برای شما مفید باشد. زبان و دهان یک کشور عجیب و غریب است که تاکنون در بیماران مختلف دیده شده است. در احساس سوزش زبان و دهان، بیمار از احساس سوزش دائمی در دهان و زبان شکایت می کند. اگر چه ممکن است کمی ناراحت کننده باشد، اما گاهی اوقات برای بیماران بسیار دشوار است. برای سوزش دهانی یا گلوکودینایا (به معنی درد در زبان)، دلایل متعددی وجود دارد که چرا علت آن را با رد کردن علل دیگر باید بیاموزید.
سوزاندن زبان و دهان

با توجه به تجربه بعضی از پزشکان، یکی از شایع ترین علل سوختن زبان، آلرژی غذایی است. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه برخورد با آنها، سوالات زیر را بخوانید. تعدادی از بیماران موفق به شناسایی و حذف آلرژی های پنهان شده غذا شده اند و نتایج قابل توجهی در از بین بردن علائم سوزش در زبان ها و دهان آنها به دست آورده اند. برخی افراد ممکن است به دهان و دندان ها حساس باشند و این ممکن است منبع سوختگی زبان و دهان باشد. سعی کنید دندان های خود را با کمی مسواک زدن بشویید و دهان خود را پر کنید. برای مدتی توقف کنید تا ببینید که چگونه کار می کند تا علائم سوزش زبان و دهان را از بین ببرد. در بعضی موارد، مواد دندانی که برای پر کردن دندان استفاده میشوند ممکن است در برخی افراد واکنش نشان دهند. اگر علائم شما در مدت کوتاهی پس از شروع کار دندانپزشکی بر روی دندان هایتان شروع شده باشد، به خصوص اگر دندان های خود را با آمالگام پر کرده اید بهتر است موضوع را با دندانپزشک خود به اشتراک بگذارید. سیگار کشیدن ممکن است سبب سوزش نشانه های زبان و دهان شود. البته، دلایل متعددی برای ترک سیگار وجود دارد، اما سوختگی دهانی ممکن است تنها دلیل برای ترک سیگار باشد. بعضی از افراد به علت سوء مصرف الکل سوخته می شوند. اگر به طور مرتب الکل مصرف می کنید، سعی کنید آن را به طور کلی مصرف کنید تا ببینید که چگونه کار می کند. جرم غیرمتعارف دندان و دندان های مصنوعی ممکن است باعث سوختن دهان شود. همچنین، اگر از دندان های مصنوعی استفاده می کنید، باید بدانید که چسب استفاده شده در آن به برخی افراد واکنش نشان می دهد. دندانپزشک برای اسکن کامل دندان ها مراجعه کنید. بعضی از داروها باعث گلوکوزودینای می شوند. اگر به طور مرتب دارو مصرف می کنید با پزشک خود صحبت کنید. احتمال التهاب دهان شما یک عارضه جانبی از این دارو است. در نهایت، برخی از نقص در ویتامین ها و مواد معدنی باعث این مشکل می شود
زبان نشانه گذاری سوزش چیست؟

زبان سوزان یک حالت دردناک است که در هر بخشی از زبان احساس می شود. این سندرم شامل زبان، لثه ها، لب ها و روده ها، دهان دهان و سایر قسمت های دهان است. فرد متاثر شده برای مدت زمانی از دست می رود.
تحریک پذیری زبان و ایدز
یکی از این علائم ظاهر آفات است. البته این بیماری یک بیماری شایع است و بسیاری از افراد تحت تاثیر استرس روزانه قرار می گیرند، اما وقتی آفات چندین بار در دهان تکرار می شود و دوره های آن 6 تا 5 یا 7 بار در ماه تکرار می شود، فعالیت های فیزیولوژیکی فرد می تواند علائم هشداردهنده ایدز باشد در این مورد، دندانپزشک بیمار را به برخی از آزمایش های تکمیلی راهنمایی می کند تا علت آلودگی های متعدد و مکرر را پیدا کند. علل متعددی باعث این مشکل می شوند، یکی از آنها نقص سیستم ایمنی بدن است. توجه داشته باشید که ظاهر آفات از کمبود سیستم ایمنی بسیار شبیه به آفات معمول است. تنها تفاوت آنها یک توسعه بلند مدت است که به هیچ وجه درمان نمی شود، در حالی که آفات معمولی پس از چند روز کاملا ناپدید می شوند. اثر کاهش مقاومت سیستم ایمنی ممکن است در ایجاد بیماری های قارچی در دهان باشد. مطمئنا این بیماری نسبتا شایع است و بسیاری از افراد، به ویژه افرادی که دندانهای مصنوعی دارند، سیستم ایمنی بدنشان را به هر دلیلی تضعیف کرده اند، افرادی که داروهای مختلفی مصرف می کنند و ... آن را دریافت می کنند، اما اگر بیماری قارچی یا کاندیدیازیس دندانپزشکی یا پزشک باید هر بیماری ای را که می تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند و از آزمایش های دیگر یا بیمار درخواست کند، برای انجام مراجعه به مراکز تخصصی بیشتر توصیه می کند، بنابراین من توصیه می کنم همه مردم اگر دهان آنها باشد قرمز یا

عواقب آفتاب سوختگی

عواقب آفتاب سوختگی

عواقب درازمدت برای سالهای متوالی در معرض نور آفتاب سریع نیز اهمیت دارد. یک کرم ضد آفتاب با پوست تلطیف شده خطر ابتلا به سرطان سلول های پوستی رنگی (ملانوسیت) را به نام ملانوم دو برابر می کند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید پایدار می تواند باعث پیری پوست و چین و چروک پوست شود. نقاط پیری (lentigo) در نتیجه نور خورشید قرار گرفتن در معرض پوست است. سرطان پوست (چه سلولی و چه سلولی) به طور مستقیم با مقدار قرار گرفتن در معرض آفتاب (که توسط دو عامل رنگ پوست و قرار گرفتن در معرض آفتاب تعیین می شود) مرتبط است. در نهایت، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش به آب مروارید، متاثر شده است.


Image result for ‫توضیحات التهاب پلک‬‎


پیشگیری از آفتاب سوختگی



کرم های ضدآفتاب بسیار موثر برای محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش و اشعه ماوراء بنفش (اشعه ماوراء بنفش و اشعه ماوراء بنفش، به ترتیب طولانی و طولانی)، که جزء نور خورشید هستند، مسئول تغذیه و تغییرات سرطانی در پوست هستند. کرم های ضد آفتاب، کرم های ضد آفتاب و عینک های آفتابی فرابنفش برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض نور خورشید توصیه می شود. استفاده از کرم محافظ خورشید با حفاظت از خورشید (SPF) توصیه می شود. بالاترین تعداد SPF نشان دهنده محافظت بیشتر از کرم است. متأسفانه، هیچ راهی برای خورشید در خورشید وجود ندارد.آفتاب سوختگی و سرکه سیبسرکه سیب سرکه برای همه، صدها سال است که بخشی ضروری از هر خانه است. اگر چه هیچ تحقیق برای اثبات استفاده از سرکه برای حذف آفتاب سوختگی انجام نشده است، بسیاری از افراد معتقدند که سرکه یکی از مؤثرترین درمانهای خانگی برای سوختگی است زیرا می تواند اثر کلسترول قرمز را کاهش دهد و همچنین بافتی که درمان کوچک و آفتاب سوختگی خفیف. در واقع، سرکه سیب سرکه دارای اسید استیک است که گفته می شود درد، خارش و التهاب را کاهش می دهد. سرکه سیب سرخ شده خالص و نوشیدنی بیشترین تاثیر را بر روی کرم ضد آفتاب می گذارد. این درمان پس از دوش آب سرد یا کم آب موثر است. برای خشک شدن پوست خود، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید. پس از دوش گرفتن با آب، بطری اسپری را با سرکه سیب نابینایان ریخته و سپس آن را در ناحیه آفتاب سوختگی اسپری کنید، یا می توانید توپ پنبه را در سرکه Spread و روی پوست خود بمالید. شما می توانید یک فنجان سرکه سیب را به حمام آب بریزید و بعضی از پوست های سوزانده شده توسط خورشید را بسوزانید. این به تعادل pH و بهبود روند بهبود کمک می کند.آفتاب سوختگی و بلغور جو دوسراضافه کردن بلغور جو دوسر به آب حمام یک راه موثر برای کمک به کاهش آفتاب سوختگی پوست و درمان آن است. بلغور جو دوسر، یکی از رایج ترین مواردی است که مردم استفاده می کنند. جو دوسر پخت با بلغور جو دوسر ممکن است منجر به نتایج شگفت انگیز شود، زیرا پلی ساکارید ها در بلغور جو دوسر می توانند پوشش محافظتی و درمان پوست را فراهم آورند، در حالی که آب کمک می کند تا پوست شما را سرد و آب دهیم. انجام خواهد داد به یاد داشته باشید که آب شما باید کم باشد. اگر از آب سرد استفاده می کنید، منافذ پوست شما بسته می شود و پوست در گرما باقی می ماند. استفاده از آب آشامیدنی به شما کمک می کند به طور موثر درمان پوست آفتاب سوختگی خود را کنترل کنید. - ابتدا بیکن بلغور جو دوسر را به یک جوراب پنبه ای تمیز و تازه اضافه کنید و آن را محکم ببندید. جوراب های تنگ را نگه دارید، در غیر این صورت بلغور جو دوسر خارج خواهد شد. - حمام را با آب سرد سرد پر کنید. سپس جوراب را به مدت چند دقیقه قرار دهید، سپس در وان بگذارید. - خیس کردن جوراب خیس شده در حمام و هر چند دقیقه چند بار تکرار کنید. - پس از آن، آب تاریک می شود و پوست شما ممکن است مخملی باشد که نشانه خوبی است. به یاد داشته باشید ساعت ها در حمام خوابانده نمی شوی زیرا پوست شما بر خلاف انتظار شما می تواند خشک شود.